Skip to content

Nikolaj Eddie Johnny Gogol Vedder Depp vädjar om rödgröna röster i det svenska valet

september 18, 2010

– Det står inte i min makt att rädda er, det förstår ni själv. Men jag skall göra vad jag kan för att lindra ert öde och befria er. Jag vet inte om det lyckas, men jag ska göra vad jag kan. Om det dock, mot all förmodan, skulle lyckas, Tjitjikov, så ber jag er om vedergällning för mina mödor: sluta då med alla dessa försök att förvärva och förvärva. Jag säger er ärligt att om jag så berövades all min egendom – och jag har mer sådan än ni – skulle jag inte gråta. Ja, sannerligen, det handlar inte om denna egendom, som man kan konfiskera för mig, utan om det som ingen kan stjäla eller ta ifrån mig. Ni har redan levt en ansenlig tid här på jorden. Ni liknar själv er tillvaro vid ett skepp som kastas mellan vågorna. […] Glöm den larmade världen och all dess förledande olater; låt den också glömma er: det finns ingen frid där. Ni ser ju själv att allt i den världen är fiende, frestare eller förrädare.

Nikolaj Gogol, Döda själar (1842)

It’s a mystery to me
We have a greed with which we have agreed
And you think you have to want more than you need
Until you have it all you won’t be free

Society, you’re a crazy breed
Hope you’re not lonely without me…

When you want more than you have
You think you need…
And when you think more than you want
Your thoughts begin to bleed
I think I need to find a bigger place
Because when you have more than you think
You need more space

Society, you’re a crazy breed
Hope you’re not lonely without me…
Society, crazy indeed
Hope you’re not lonely without me…

There’s those thinking, more-or-less, less is more
But if less is more, how you keeping score?
Means for every point you make, your level drops
Kinda like you’re starting from the top
You can’t do that…

Society, you’re a crazy breed
Hope you’re not lonely without me…
Society, crazy indeed
Hope you’re not lonely without me…

Society, have mercy on me
Hope you’re not angry if I disagree…
Society, crazy indeed
Hope you’re not lonely without me…

Jerry Hannan

No comments yet

Kommentera

