Skip to content

Hommage till en lappad vän

september 11, 2010

Internt och vänligen menat inlägg till A: du är i, mestadels, goda mäns svartvita sällskap!

Marshall Reuben J. 'Rooster' Cogburn (John Wayne) i True Grit (1969)

Snake Plissken (Kurt Russell) i The Escape from New York (1981)

Fritz Lang

James Joyce

John Ford

Emilio Largo (Adolfo Celi) i Thunderball (1965)

3 kommentarer leave one →
  1. september 12, 2010 22:30

    När jag hade transplanterat och fått en ny hornhinna på vänstra ögat, gick även jag omkring med svart lapp. Kanske var det dekorativt, men mestadels jobbigt.

    • september 13, 2010 17:40

      Tack för att du delade med dig Rävjägarn! Det är ju alltid skönt att veta att man inte är ensam i samma situation. Det var det jag försökte förmedla, med en gnutta humor eftersom skrattet är så viktigt. Och hornhinnetransplantation – herregud vad det går att fixa saker nu för tiden! Är du helt återställd?

  2. september 15, 2010 21:19

    Jag lider med dig Rävjägarn, herregud. Herremingud, ja. Det gör mig på allvar sorgsen i hjärtat att någon fått genomgå en sådan sinnessjuk smärta. Hoppas du är bättre!

    Schniff – åh! Åh åh åh! Jag är inte bara ”pirat”!

Kommentera

