Skip to content

Om ord

augusti 9, 2010

Ord saknar volym;
de är bortom stumhetens tystnad och röstens larm.

Men ändå kan några rader, en mening
eller till och med ett ord,
anbringa en symfoniorkesters säte
mitt i ens eget tomma hjärta,
för att där,
med sig själv som den allena lyssnande,
fylla det med en ofattbar volym.

2 kommentarer leave one →
  1. augusti 9, 2010 20:10

    Du ska publiceras! Något! Måste! Punkt!

    • augusti 10, 2010 10:37

      Jag publicerar mig först efter att jag hittat en tryckpress på 2nd hand och övertalat dig om att skriva kontrakt med mitt förlag! Tack så hemskt mycket för din fina kommentar, rara Alice!

Kommentera

