Skip to content

Retuschering av H&M:s sommarkampanj

juni 5, 2010

Jag drömmer om att alla reklampelare i staden där jag bor tillhör mig. Sen drömmer jag om att H&M anlitar mig för att i ett intimt samarbete med National Gallery i London designa badmode-annonserna för 2010.

Jag gör dröm till verklighet:

Istället för flasigha Hawaii-foton av vackra, unga trådflickor och slimmade pojkar: Rembrandt van Rijns 356-åriga badporträtt av sin fru Hendrickje Stoffels, A Woman bathing in a Stream, och Georges-Pierre Seurats 126-åriga magiskt stillsamma Bathers at Asnières. I min drömda idealvärld skulle sedan H&M:s försäljningssiffror och National Gallerys besöksantal gå i taket och saker som bulimi, anorexi och kroppsfixering skulle för gott strykas från Svenska Akademiens Ordlista eftersom ingen vid årets slut skulle förstå innebörden av de orden längre. Vid människors summeringen av året skulle man tala om ett ”synnerligen förträffligt trevligt och gynnsamt år” som först riktigt började i slutet av maj och i början av juni då en ”fantastisk sommar” slog ut i blom.

Om jag redan har förverkligat de drömda reklamannonserna, kommer då allt annat att följa? Jag hoppas på det!

Glad sommar käre läsare!

H&M, Ultimate Summer 2010 (Dam)

H&M, Ultimate Summer 2010 (Man)

2 kommentarer leave one →
  1. juni 5, 2010 20:51

    Haha, lysande!

Kommentera

