Skip to content

Min önskepresent

maj 17, 2010

Idag fyller jag år.

Det enda jag önskar mig är att följande händer: När jag går till min närmaste ICA-butik och läser veckans reklamblad kommer jag att nappa på erbjudandet om en impressionistisk, kubistisk och barock fruktkorg för den blyga summan av 74,90 riksdaler. När jag sedan tittar riktigt noga kommer jag att se att frukten som ingår i fruktkorgen är riktig frukt målad av Caravaggio, Cézanne, Cotán, Rubens, Gauguin, Braque, Titian, Picasso och Renoir. Jag kommer att bli paff och inte tro mina ögon. Efter att ha läst annonsen tio gånger till kommer jag emellertid att tro att den stämmer och helt fräckt lägga två fruktkorgar i min ICA-vagn. Under tiden kommer min lekamen att bli helt svettig  samtidigt som jag kommer att kasta frenetiska blickar bakom min rygg, titt som tätt, i tron om att någon ICA-förklädd indentent, kurator eller rikskommissarie när som helst kommer att slänga sig över mig och anklaga mig för den hitintills största konstkuppen i mannaminne, eller än värre, säga att jag drömmer och att det är dags att vakna nu. Men detta inträffar som tur är inte. Väl framme vid kassan drar jag mitt ICA-kort exemplariskt fort, betalar 149,80 rikdaler med mitt kontokort och springer sedan hem, rädd för att all världens konsttjuvar ska råna mig.

Väl hemma sätter jag sedan i mig en hel korg helt själv för att med den andra göra världens vackraste fruktsallad. Den kommer jag sedan att bjuda min familj, mina vänner och mina bloggläsare på.

Jag hoppas det smakar! Bon appétit!

Caravaggio m fl, ICA Reklamutskick v.20 (2010)

4 kommentarer leave one →
  1. maj 17, 2010 08:44

    Haha, vad läckert!

    Grattis på födelsedagen! Blir det frukttårta, kanske?

  2. maj 17, 2010 09:01

    Haha, jag önskar också att det kommer att hända dig! Grattis på födelsedagen!

  3. maj 17, 2010 12:59

    Grattis!

  4. maj 17, 2010 18:51

    Tack så mycket alla fina bloggvänner!

Kommentera

