Skip to content

Ljus från London

april 12, 2010
tags:

Highgate (doom-fucking-gothic) Cemetary. Här vilar en rik viktoriansk arisokrati tillsammans med Karl Marx, George Eliot, Douglas Adams och han som kom på filmkameran.

Trellick Tower, ritad av Ian Flemmings förlaga till Goldfinger. Satan i betong, väl synlig från det pittoreska Notting Hill.

Made ME look i Notting Hill. Och ta ett kort.

Oändlig bra och oändlig sunkig Bagel Shop på Brick Lane.

Hur skapade Skanska en sexig och energieffektiv kontorsbyggnad? Jo, genom att trä en nätstrumpa över en enorm, tjock och metallisk jätteku...jättegurka.

Jag, via en metallisk glob med rinnande vatten. Bättre skärpa har jag inte heller på mig själv. Jävligt bra porträtt.

Det är bra att tiden i London är subjektiv och att man som kund alltid har rätt. Afternoon Tea kl 18.

Jag, vita svanar, svart kaffe, tidig morgon, grönt gräs, gul sol och engelsk finengelska pratad av fina passerade engelska människor. Total sinnesfrid i Kensington Gardens.

Lika äcklig som maten på tallriken ser ut kände jag mig inombords innan jag direkt därefter gick in på National Gallery och blev konvalescent. Gudskelov.

Metroid-Underground.

Bankside Power Station. Eller Tate Modern. Eller Bankside Modern Power Tate Station. Konstkraftverk - ett förnyelsebart, gratis och miljö- och människovänligt alternativ.

The Blackfriars. Fantastisk pub. Real ale för tungan och "Art Nouveau"-inredning för ögonen.

Alla gamla Londonbussar spydde ut för mycket sot, svavel och partiklar. Så de blev arbetslösa. Ibland kan man dock se nån snäll vegan som anställd dem för att i dem kunna servera och sälja mat. Mycket god arbetsmarknadsmässig åtgärd.


7 kommentarer leave one →
  1. sofia permalink
    april 12, 2010 23:04

    Thanks for the reminisce!

  2. april 13, 2010 09:13

    Åh, är avundsjuk på allt. Men roligt att du verkar ha det bra! Hur var National Gallery?

    • april 13, 2010 13:02

      Hej Johanna! National Gallery var, som jag skrev kopplat till bilden på den engelska frukosten, som ett botemedel mot min dåvarande mjältsjuka. Och National Gallery får gå i samma elitklass som Metropolitan Museum of Art, The Prado och Louvren. Så bra fick hon på provet! Sen var jag på Tate Britain också, samt Tate Modern som ses här ovan. Jag tänkte lägga upp en liten tavellist(a) över några verk som jag såg när jag får tid.

  3. Krull permalink
    april 15, 2010 21:45

    Ett rinnandevattenövermetalliskglobporträtt vill jag minnas att vi tog en gång i tiden på vår Eurotrip.

Trackbacks

  1. Opeth, In Live Concert at the Royal Albert Hall « Pyrrhonism

Kommentera

